Verschenen

 

< vorig boek
17 juli 2016

Wandel je fit

Auteur: Bert Ackaert

wandel je fit

Wandelen is voor veel mensen een perfecte manier om de gezondheid te ondersteunen. Het is goed voor het dagelijkse energieverbruik en de ontspanning. Voor wandelen is niet veel anders nodig dan een paar goede schoenen. Toch zijn er mensen die er tegenop zien om serieus te starten met wandelen. Voor die mensen is het boek “Wandel je fit” van bewegingswetenschapper Ackaert een aanrader. Dit boek is in feite een stappenplan om wandelen een onderdeel te maken van een gezonde leefstijl. Het boek bestaat uit een aantal delen: in het begin wordt uitgelegd waarom wandelen een ideale keuze is als je meer wilt gaan bewegen. Vervolgens wordt ingegaan op mogelijk barrières voor het gezond gaan bewegen in het algemeen. Ook staat er in het boek veel informatie over de voor- en nadelen van wandelen, over benodigde materialen en over mogelijke blessures en hoe die te voorkomen. Een paar pagina’s in het boek zijn ingeruimd voor voeding. Natuurlijk zijn er bij wandelen niet echt veel voedingsaanpassingen nodig. Dat schrijft Ackaert ook. De informatie die hij geeft is in orde, maar wel heel summier en hij gaat bijvoorbeeld niet in op de darmproblemen en problemen met voldoende eten die bij lang wandelen kunnen ontstaan. Het boek eindigt met een aantal schema’s voor wandeltrainingen en stappenplannen om wandelen in tijd en intensiteit op te bouwen bijvoorbeeld naar een wandeling van 20 km. Een informatief boek met veel handige schema’s en tabellen. (MS)

Wandel je fit, Bert Ackaert, Lannoo, ISBN 9789401433990, 176 pagina’s € 19,99 ( ebook € 15,99)

 


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 

 

Meest populair

 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten