Het UMCG start in samenwerking met 4 andere ziekenhuizen in Nederland een onderzoek naar het effect van het toevoegen van vitamine D aan de huidige behandeling van nierpatiënten. De hypothese is dat vitamine D, in combinatie met een zoutbeperkt dieet en medicatie, zal leiden tot minder nierschade. De eerste resultaten worden begin 2014 verwacht.
Uit recent onderzoek is gebleken dat vitamine D suppletie een nieuwe behandeling voor nierpatiënten zou kunnen zijn. Het beschermende effect van vitamine D ontstaat door het verlagen van de proteïnurie. Eerder onderzoek liet al zien dat zoutbeperking het beschermende effect van medicijnen tegen proteïnurie kan versterken. Meer informatie over het onderzoek is te vinden op www.vitaminedonderzoek.nl.
Bron: UMCG
We zijn zo langzaam nog niet!!!!
wiekIn Ziekenhuis Rivierenland Tiel maken we ook al jaren gebrui...
AnkeGoed te horen dat het VUMC nu ook deze service verleend aan ...
CoraLijkt me superhandig, nu nog een smartphone...
Elisa