Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
09 augustus 2012

Vinkje-campagne start op 29 oktober

Door: Reina

Het Vinkje

Het groene en blauwe Vinkje – de opvolger van het oude Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn – wordt vanaf 29 oktober breed onder de aandacht gebracht. Dan start namelijk een campagne, bestaande uit een televisiecommercial en een printcampagne in onder meer dagbladen.

De belangrijkste doelen van de campagne is het bevorderen van het juiste gebruik en uitleg over het verschil tussen het groene en blauwe Vinkje. Met de lancering van de campagne gaat ook een vernieuwde website van de stichting online.
Veel deelnemers aan Het Vinkje zullen meewerken. Zo komen retailbedrijven onder meer met artikelen in magazines, informeren consumenten op de website, nemen het Vinkje op in persberichten en zenden de televisiespot op de winkelvoer uit.

Bron: brief Stichting Ik Kies Bewust

 

Gerelateerd nieuws:
Communicatiecampagne Vinkje start in najaar


Jenny de Rooy, , 24 november 2012:
Ik heb nog nooit een groen vinkje zien staan op een broccoli. Toch is deze erg gezond.
Meta Bool, , 24 november 2012:
Fabrieksmeuk blijft fabrieksmeuk, al staat er een vinkje op de verpakking. Een korreltje zout of een grammetje vet of suiker minder doet daar niets aan af. Het gaat in bijna alle gevallen om onvolwaardig, geraffineerd fabrieksvoedsel dat met zo'n vinkje een onterecht gezondheidsimago krijgt.

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten