Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
10 april 2016

Social Media: je kunt er niet meer omheen


social media door dietisten

Social media is een ontwikkeling die niet meer weg te denken is uit het dagelijkse leven. Mary Stottelaar van Scriptum communicatie over voeding besprak de trends en ontwikkelingen op dit gebied: ‘Social media hebben een enorm bereik en als je dit slim inzet als onderdeel van je communicatiestrategie, kun je daar de vruchten van plukken’.

Diëtist nog niet echt actief op social media
Uit een in 2016 gehouden enquête onder diëtisten blijkt dat ongeveer 75% van de diëtisten op een zakelijke manier gebruik maakt van een of meer vormen van social media. Facebook en Linkedin zijn de platformen waarbij diëtisten meestal zijn aangesloten. De uitkomsten van de enquête laten ook zien dat veel diëtisten niet echt actief zijn op deze social media: 41% van de diëtisten geeft aan geen discussies te volgen of mee te discussiëren. Er is ook een grote groep (39%) die wel discussies volgt maar zelf geen reacties plaatst. Slechts 19% plaatst zelf af en toe een reactie en een enkeling (0,4%) noemt zichzelf actief op social media. Opvallend is dat het actieve social mediagebruik onder gewichtsconsulenten veel hoger is.

Alle lagen van de bevolking
Stottelaar is van mening dat diëtisten social media veel meer zouden moeten inzetten, vooral omdat dit een laagdrempelige manier is om met cliënten in alle lagen van de bevolking in contact te komen. ‘Je kunt heel goed monitoren wat er leeft door discussies te volgen. Je ziet met welke vragen mensen zitten en je kunt je professionaliteit gemakkelijk tonen door mee te doen. Spring in het diepe en ga het gewoon doen’, zegt Stottelaar. ‘Door de snelheid van het medium kun je ook snel resultaat zien. ’


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten