Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
06 oktober 2015

Online boodschappen doen groeit

Door: Angela

Online boodschappen doen groeit

Momenteel wordt 2% van de boodschappen in Nederland online gedaan. Over 5 jaar is dit gegroeid naar 20%, zo is de verwachting. Dit blijkt onderzoek onder 1.100 volwassenen, uitgevoerd in opdracht van ING. 

Bijna 1 op de 5 Nederlanders koopt nu al wel eens levensmiddelen online. Bij volwassenen onder de 40 jaar en gezinnen met kleine kinderen is dit zelfs 1 op de 3. Van alle Nederlanders verwacht 38% in de toekomst vaker online boodschappen te gaan doen. Als voordelen worden het vaakst genoemd: ‘Niet meer sjouwen met zware boodschappen’, ‘Het buiten openingstijden boodschappen kunnen doen’ en ‘Het scheelt tijd’. Meer dan de helft van de ondervraagden denkt minder snel verleid te worden tot impulsaankopen bij het doen van online boodschappen. Van de deelnemers denkt 8% dat vrijwel alle supermarkten uit het straatbeeld gaan verdwijnen.

Minder geschikt voor verse producten

De bezorgkosten worden door 63% van de respondenten als een bezwaar gezien. Veel consumenten vinden verse producten als groente, fruit, vlees en vis niet of minder geschikt om online te bestellen. Dranken, houdbare levensmiddelen en huishoudelijke- en verzorgingsproducten zijn volgens 80% juist wel geschikt voor online bestellen. Van de Nederlanders is 2 op de 3 van mening dat het online shoppen dient voor de wekelijke boodschappen en dat winkelbezoek nodig blijft voor wat je tussendoor nodig hebt. Bijna 75% gaat ook graag naar de supermarkt om inspiratie op te doen, iets wat ze bij online boodschappen doen missen.

Bron: ING


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten