Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
30 maart 2015

Nieuwe campagne voor groenten en fruit in aantocht

Door: Angela

Groentecongres

Groenten bij de lunch en om 10 uur fruit. Dat worden de belangrijkste boodschappen van een nieuwe campagne om de consumptie van groenten en fruit te stimuleren. Het GroentenFruit Huis maakte dit bekend tijdens het GroenteCongres, dat op 26 maart in Rotterdam is georganiseerd door de groente- en fruitsector in samenwerking met het platform Gezonde Voeding 0-4 jarigen. De nieuwe campagne gaat rond de zomer van start.

Caroline van Lieshout, campagnestrateeg bij het GroentenFruit Huis: ‘Het wordt een gedragsveranderingscampagne. Dit in tegenstelling tot de eerdere 2x2 campagne, die mensen wel bewust heeft gemaakt, maar waardoor het gedrag niet  is veranderd.’ De nieuwe campagne richt zich vooral op mensen die wel meer groenten en fruit willen eten, maar waar het er niet van komt. Van Lieshout: ‘Dat is ongeveer bij 50% van de bevolking. Groenten en fruit is voor hen een gedoe, het kost veel tijd, ze weten niet hoe het te bereiden en het levert gezeur van kinderen aan tafel.’ De campagne is nog volop in ontwikkeling, maar er zijn al wel 3 kernthema’s bekend:

  1. Helpen met variëren, bijvoorbeeld door een tweede groentesoort op het bord.
  2. Adviseren van meer groenten en fruit tijdens bestaande eetmomenten, zoals lunchen met groenten of groenten op de barbecue.
  3. Creëren van een nieuw eetmoment zoals om 10 uur een fruitmoment of sportfruit.

De campagnewebsite wordt easygreens.nl. (AS) 


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten