Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
11 juni 2012

Macht der gewoonte

Door: Charles Duhigg

Goed boek!

Waarom lukt het jouw cliënt niet om de chocoladekoekjes te laten staan? Waarom is het zo moeilijk om nieuwe gezonde gewoontes aan te leren? Lees dit boek van Charles Duhigg en je snapt het. Hij laat zien dat heel veel van ons dagelijks handelen bestaat uit ingesleten gedragingen, die bijna automatisch gaan. Die gewoonten zijn zo vast ingebakken, dat ze moeilijk te veranderen zijn. Duhigg vertelt waarom het sommige mensen wél lukt om hun gedrag blijvend te veranderen. En hoe ze dat dan doen. En je leert hoe managers en grote bedrijven slim gebruik maken van onze neiging tot vaste gewoontes en waarom voedingscampagnes zo vaak mislukken.

En dat alles nog lekker pakkend geschreven ook, door deze journalist van de The New York Times. Goed boek dus! Minpuntje? Van mij had Duhigg wel wat minder woorden mogen gebruiken en wat praktischer mogen zijn. Maar dat laatste maakt hij in de laatste bijlage gelukkig helemaal goed. Na het lezen kun je meteen aan de slag, om de gewoonten van je cliënten doeltreffend aan te pakken. (KH)

Macht der gewoonte, waarom we doen wat we doen en hoe we dat kunnen veranderen. Charles Duhigg, uitgeverij Ambo, ISBN 9789026323034, 383 pagina's, €24,95


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten