Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
25 juli 2016

Kindermarketing op producten met blauwe vinkje in de ban

Door: Reina

Kindermarketing op producten met blauwe vinkje in de ban

Per 1 augustus verbiedt de Stichting Ik Kies Bewust (IKB) kindermarketing op de verpakking van eten en drinken met het blauwe Vinkje. De “Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding” is blij met dit besluit van IKB. Kindermarketing is volgens de Stichting IKB: het toevoegen van teksten of afbeeldingen met het doel kinderen tot en met 12 jaar  te beïnvloeden. Hieronder valt onder meer het gebruik van afbeeldingen van idolen/stripfiguren, animatiefiguren en bewoordingen. De Consumentenbond ziet de Vinkjes overigens het liefst helemaal verdwijnen en voert daar ook actief campagne voor.

Bron: Consumentenbond

 

 


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten