Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
19 november 2012

'Het is onterecht en verwarrend dat allerlei pretproducten zo’n vinkje kunnen krijgen'

aldus Frans Kok, hoogleraar voeding en gezondheid aan Wageningen UR


Frans Kok

Kok deed deze uitspraak in het artikel “Vaar niet blind op het Vinkje” in het oktober/novembernummer 2012 van de Gezondgids van de Consumentenbond.

Hierin komt ook prof. Jaap Seidell van VU Amsterdam aan het woord, die het juist goed vindt dat ook op deze producten een logo kan staan: ‘Juist bij dit soort producten zijn er grote verschillen. Vergelijk het met een milieukeurmerk op auto’s. Je zou kunnen zeggen dat dat onzin is; fietsen is altijd beter voor het milieu. Maar met een keurmerk help je de consument wel te kiezen voor een milieuvriendelijke auto.'

Uit onderzoek van de Consumentenbond onder 1.061 consumenten blijkt dat 39% het eens is met Kok en liever ziet dat alleen basisvoedingsmiddelen een Vinkje kunnen krijgen. Iets meer dan een kwart is het eens met Seidell. 

Op 29 oktober is de Vinkje-campagne gestart.

Gerelateerd nieuws:

Keurmerken slaan de plank mis.

 


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten