Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
06 september 2017

Geen kinderreclame voor ongezonde voeding in metrostations

Door: Angela

Geen kinderreclame voor ongezonde voeding in Amsterdamse metrostations

Vanaf 1 januari 2018 mag er in de Amsterdamse metrostations geen reclame meer worden gemaakt voor ongezonde voedingsmiddelen, gericht op kinderen en jongeren tot 18 jaar. Dat staat in het nieuwe reclamecontract dat de gemeente Amsterdam heeft afgesloten met alle 58 metrostations. In totaal gaat het om 200 abri’s, 30 grote billboards en 52 digitale borden.

Alliantie Stop Kindermarketing

De gemeente Amsterdam is partner van de Alliantie Stop Kindermarketing en werkt aan het weren van reclame voor ongezonde producten gericht op kinderen. De gemeente pakt als eerste de eigen evenementen, gesubsidieerde activiteiten en gemeentelijke locaties zoals metrostations aan. Het doel is een gezonde leefstijl voor alle kinderen in de stad.

Bron: Gemeente Amsterdam


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten