Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
11 april 2011

Een prikkelende sollicitatiebrief


Een prikkelende sollicitatiebrief

Wil jij ook succesvol zijn in het maken van een carrièrestap? Volgens senior consultant Annemijn Kozijn van Nutri-akt is een krachtige motivatiebrief belangrijk omdat een cv lang niet altijd onderscheidend is. Kozijn: 'De concurrentie in de markt neemt toe, dus verkoop jezelf! Weet ook waar je talenten en interesses liggen. Vraag eventueel eens aan vrienden en kennissen hoe zij jou zien. Met zelfkennis kun je jezelf verkopen.'

Volgens Kozijn kunnen diëtisten wat verkopen betreft wel wat leren van de “gladde” autoverkoper: 'Een goede verkoper zegt niet dat een auto airco bevat en zo de temperatuur binnen op 20 graden houdt. Hij zegt juist "als het prachtig zonnig weer is en het is buiten warm, dan stap je met airco toch lekker fris de auto uit na een lange file”. Hij weet wat bij jou past en speelt in op je gevoel. Vermijd in je brief dus ook saaie openingszinnen met alleen feiten. “Meteen toen ik uw vacature las, wist ik....” zal volgens Kozijn de lezer meer aanspreken. Kozijn: ‘Of begin je brief eens met een vraag. Zoeken ze voor de functie iemand voor het ontwikkelen van receptuur, dan is dit een mooi begin: "Heeft u voor receptuurontwikkeling al eens gedacht aan een diëtist?".'

De finishing touch is volgens Kozijn een zelfverzekerde afsluiting: 'Dus niet "Ik hoop" of "Ik wacht met spanning af..." maar "Graag licht ik mijn brief toe in een gesprek". Kortom, laat je ambitie en motivatie blijken via je brief en zet aan tot actie: de uitnodiging voor een gesprek. En wat als je op internet een standaard formulier moet invullen om te solliciteren? Kozijn: ‘Bel dan zeker vooraf met nuttige vragen om onderscheidend te zijn!’


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten