Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
18 juni 2012

Een goede warming-up begint met koffie


Het Kenniscentrum Koffie en Gezondheid heeft goed nieuws voor alle sportievelingen: koffie zorgt dat je beter presteert. Dit positieve effect is gerelateerd aan de cafeïne in de koffie. Cafeïne verbetert de prestatie, vergroot het uithoudingsvermogen en geeft het gevoel dat de inspanning minder zwaar is. Daardoor kan men intensiever en langer presteren. Deze voordelen gelden zowel voor getrainde sporters als voor mensen met een relatief inactieve leefstijl en voor uiteenlopende bewegingsvormen, intensiteit en duur. Dat alles blijkt uit talloze onderzoeken. Ongeveer 1 uur voor de inspanning 3 mg cafeïne per kg lichaamsgewicht tot je nemen geeft het meeste profijt. Dat betekent gemiddeld 2-3 kopjes koffie. Meer weten? Bestel of download hier de brochure “Koffie en bewegen”. In de brochure vind je een samenvatting van 91 wetenschappelijke publicaties over de invloed van koffie op fysieke prestaties.


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten