Nieuws

 

< vorig nieuwsitem
14 november 2011

Keurmerken slaan de plank mis

Door: Reina

Etiket lezen

Maar liefst 75% van de Nederlanders weet niet waar de verschillende keurmerken, zoals het Voedselkeuzelogo (gezonde/bewuste keuze) op voedingsmiddelen voor staan. Opvallend is dat de kennis van consumenten over keurmerken lijkt af te nemen. In 2010 wist nog 54% niet waar deze keurmerken voor staan. Dit blijkt uit een onderzoek dat MarketResponse heeft uitgevoerd onder 500 ondervraagden.

 

Consumenten letten, vergeleken met vorig jaar, nog steeds even veel op keurmerken wanneer ze boodschappen doen. Zij geven aan nog wel degelijk behoefte te hebben aan keurmerken. Maar het vertrouwen in keurmerken is sterk gedaald vergeleken met vorig jaar. Slechts 30% van de ondervraagden heeft vertrouwen in keurmerken, terwijl dit vorig jaar nog 43% was.

Zij vinden dat de keurmerken op elkaar lijken, dat er te veel zijn en dat er geen duidelijke informatie over de keurmerken wordt verstrekt. Kortom, op dit moment voegen keurmerken nog weinig toe; ze scheppen juist verwarring. En dat terwijl in maart van dit jaar nog een nieuw voedselkeuzelogo is geïntroduceerd voor meer duidelijkheid.

Bron: MarketResponse


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten