Citaat

 

< vorig citaat
20 juli 2015
prof. Jaap Seidell

‘Je kunt gerust stellen dat specifieke kinderproducten per definitie de minst gezonde zijn’

aldus prof. Jaap Seidell, hoogleraar voeding en gezondheid aan de Vrije Universiteit Amsterdam

Seidell deed deze uitspraak in Graadmeter, een uitgave van de Gezondheidsraad. Hij heeft geen goed woord over voor voedingsmiddelenbedrijven die achter kinderen aan zitten. ‘Het bedrijfsleven heeft 3.000 keer meer reclamebudget dan de overheid beschikbaar heeft voor gezonde voedingscampagnes.’ Volgens Seidell zitten de beste marketeers niet voor niets bij het bedrijfsleven en niet bij de overheid.

Seidell is één van de oprichters van de Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding. Dit samenwerkingsverband van verschillende organisaties als de Consumentenbond en Nederlandse Vereniging van Diëtisten pleit ervoor dat marketing gericht op kinderen uitsluitend wordt toegestaan voor de voorkeursproducten van het Voedingscentrum.


Geen reacties

Voeg reactie toe (alleen diëtisten en gezondheidsprofessionals)

*

* - verplicht veld

*
*
*
*
 
 
 
 
 
 

NieuwsvoorDietisen.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten